Pori-Haapamäki-rautatien kunnostaminen ja avaaminen tavaraliikenteelle avaisi väylän suoraan satamaan metsä- ja kaivannaisteollisuudelle tuotteille Sisä- ja Itä-Suomesta sekä Venäjältä ja myös päinvastaisille kuljetuksille.
Näin vältettäisiin yhä ruuhkautuvamman pääradan käyttäminen ja pullonkaulaksi muodostuva ahdas ja vaikeasti laajennettava Tampereen ratapiha.
Näin edistetään Satakunnan elinkeinoelämää ja käytetään Pohjanlahden mahdollisuuksia toimia elintärkeänä väylänä . Rataväylähän on jo olemassa, joten sen osalta ei ole vaikeuksia radan rakentamiseksi.
Monipuolisena energiamaakuntana Satakunta tarjoaa monia mahdollisuuksia, joista uusin on nesteytetyn maakaasun LNG-terminaalin hyödyntäminen jopa veturien käyttövoimana, jolloin radalle ei tarvitsisi rakentaa kustannuksia lisäävää sähköistystä.
Tällaisen kannanoton esitimme Satakunnan perussuomalaisten piirikokouksessa entisenä juhannuspäivänä eli 24.6. Ei mikään lehti tietenkään ole julkaissut.
Entisinä hyvinä aikoina Veikko Vennamon johdolla aina laadittiin julkilausumia tärkeistä asioista ja usein niitä saatiin julkisuuteenkin ja sillä oltiin esillä ja muistutettiin olemassaolostamme. Nyt on aika ja toimintatavat ilmeisesti muuttuneet, liekö paremmaksi kuitenkaan?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiitos kommentistasi!