Satakunnan Sote-uudistuksen ohjausryhmän kokouksessa Eurassa hyväksyttiin laadittu projektisuunnitelma, jolla lähdetään valmistelemaan Valtakunnallisen Soteuudistuksen Satakunnan osuutta. Aika yksimielisiä olimme ja tyytyväisiä, että Satakunnassa on päästy hyvin liikkeelle vaativassa uudistusprosessissa.
Satasote -projektin päämääränä on maakunnallisen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen järjestäjän sekä sote-palvelutuottajan perustaminen Satakuntaan viimeistään 1.1.2019 alkaen.
Tulevan maakunnan tavoitteena sote-palvelujen järjestäjänä on mm.
1. Johtaa sosiaali- ja terveyspalvelujen kokonaisuutta ja toimia alueen ohjausyksikkönä,
2. Vastata strategisen tason päätöksenteosta, eli päättää keskeisistä toimintaperiaatteista ja tavoitteista, menettelyohjeista, dokumentaatiosta sekä taloudellisista kehyksistä,
3. Järjestää laadukkaat ja turvalliset asiakaslähtöiset palvelut tasalaatuisina maakunnassa siten, että palvelut määrittyvät asiakkaiden tarpeiden mukaan,
4. Toteuttaa palveluohjaus ja asiakasprosessien hallinta yhtenäisillä periaatteilla,
5. Taata lähipalvelut tasapuolisesti maakunnassa,
6. Toteuttaa valinnanvapaus valtakunnallisten linjausten ohjaamana, 7. Hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia ja ICT-ratkaisuja henkilöstön toiminnassa ja ohjauksessa sekä hallinnollisten prosessien uudistamisessa,
8. Hyödyntää ajantasaista tietoa johtamisessa ja toiminnan suunnittelussa, ja
9. Seurata ja julkaista keskeisiä toiminnan tuloksia ja mittareita, kuten kustannusvaikuttavuus, asiakastyytyväisyys.
1. Johtaa sosiaali- ja terveyspalvelujen kokonaisuutta ja toimia alueen ohjausyksikkönä,
2. Vastata strategisen tason päätöksenteosta, eli päättää keskeisistä toimintaperiaatteista ja tavoitteista, menettelyohjeista, dokumentaatiosta sekä taloudellisista kehyksistä,
3. Järjestää laadukkaat ja turvalliset asiakaslähtöiset palvelut tasalaatuisina maakunnassa siten, että palvelut määrittyvät asiakkaiden tarpeiden mukaan,
4. Toteuttaa palveluohjaus ja asiakasprosessien hallinta yhtenäisillä periaatteilla,
5. Taata lähipalvelut tasapuolisesti maakunnassa,
6. Toteuttaa valinnanvapaus valtakunnallisten linjausten ohjaamana, 7. Hyödyntää digitalisaation mahdollisuuksia ja ICT-ratkaisuja henkilöstön toiminnassa ja ohjauksessa sekä hallinnollisten prosessien uudistamisessa,
8. Hyödyntää ajantasaista tietoa johtamisessa ja toiminnan suunnittelussa, ja
9. Seurata ja julkaista keskeisiä toiminnan tuloksia ja mittareita, kuten kustannusvaikuttavuus, asiakastyytyväisyys.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiitos kommentistasi!