maanantai 10. syyskuuta 2018

Pronssisen pääpatsaani paljastus

Kiitospuheeni Kankaanpään valtuuston aluksi patsaani paljastuksessa. Hyvät ystävät!
Olen suuresti  mutta nöyrästi kiitollinen tästä osakseni tulleesta patsashankkeesta, jonka vastaanottamisesta kaupunginhallitus puolestaan on tehnyt yksimielisen päätöksen ja jonka perussuomalaiset ystävät puuhamiehenään Hannu Juhola ovat laittaneet alulle ja toteuttaneet näin hienolla tavalla. Samoin kiitokset ansaitsevat patsaan tekijä Mirjami Tölli ja Kankaanpään Tadekoulu onnistuneesta toteutuksesta. Mirjamin töitä olen muuten hankkinut itsellenikin Taidekoulun oppilasnäyttelystä kaksi graniittipienoisveistosta.
Pitkä poliittinen ura voi tietysti olla antoisa niin kuin se osaltani on saanut olla, mutta vaatii myös kovaa kestävyyttä. jota maratonjuoksijana olen saanut. Jo 60-luvun lopulta veljeni Joukon tultua Kankaanpään valtuutetuksi olen ollut mukana lautakunnissa ja 70-luvulta itse valtuutettuna, seurakunnan luottamustehtävissä ja myös eduskuntatyö alkoi silloin. Mukana olen siis ollut jo puolen vuosisadan ajan. Urheilumiehenä pyritään ennätyksiin ja uskon tehneeni ainakin yhden Suomen ennätyksen, kun 24 vuoden tauon jälkeen palasin vaaleissa valittuna kansanedustajaksi.
Onkin hyvä asia, että jatkossa tänne valtuustosaliin saadaan myös lyhyt esittely Kankaanpään eduskunnassa vaikuttaneista valtuutetuistamme tiedon siirtämiseksi myös uusille sukupolville.
Kiitoksia siis kaikille hankkeessa mukana olleille ja vastaanottajalle Kankaanpään kaupungille.

Ei kommentteja: